Anar a pàgina inicial
Facebook Twitter YouTube  Issuu


ACTUALITAT IGUALADA COMERÇ NOTÍCIES IGUALADA, CAPITAL DE COMERÇ A CATALUNYA PER UN DIA

IGUALADA, CAPITAL DE COMERÇ A CATALUNYA PER UN DIA

Enviar un enllaç d'aquesta pàgina. Versió per imprimir.

Pl. de l´Ajuntament, plena de gom a gom
Pl. de l´Ajuntament, plena de gom a gom
El dissabte, dia 2 de setembre, quedarà inscrit amb les lletres daurades a l’historia de la UBIC. Mesos de preparació, molts recursos invertits, bona organització i sobretot, excel·lent resposta de públic d’arreu de Catalunya van marcar aquesta efemèride, la 20ª edició de la Botiga al Carrer.

Aquesta diada va començar amb molta expectació, sobretot al respecte d’inclemències meteorològiques. No obstant això, el temps va acompanyar durant tot el dia, malgrat un parell de gotes que van caure al migdia. Des del bon matí, milers de visitants van acudir a la famosa cita d’Igualada, que va sortir fins i tot per TV 3 i Catalunya Informació. El poder de convocatòria i la importància de la cita igualadina és tan gran que ens venen els clients de les ciutats molt més grans i bastant llunyanes, com ara Balaguer, Mollerusa, Lleida, Barcelona, Terrassa, però també de les viles petites, com ara Folgueroles, Puig-Reig, Sarral o Agramunt. Quasi 120 comerços inscrits i milers de persones havien disfrutat d’un dia ple de bones compres, d’activitats en un ambient festiu mai vist. El bullici de gent va ser constant. Quan no es comprava, el públic podia disfrutar de cinc estàtues humanes de Barcelona, distribuïdes estratègicament per la zona peatonal de la ciutat. A la tarda n’hi havia l’espectacle de màgia a la Pl. de Pius XII. D’altra banda, el caricaturista situat  a la Pl. de l’Ajuntament feia caricatures de manera gratuïta a tots els clients dels comerços UBIC. També, als mes menuts s’els obsequiava amb els globus de la UBIC. Per fi, la Marina d’Or, el convidat especial realitzava conjuntament amb la UBIC el sorteig de 100 caps de setmana a la Marina d’Or, ciutat de vacaciones. Els guanyadors se sabran en el mes de desembre. Tota la zona del centre de la ciutat disposava de fil musical que durant tot el dia amania aquest dia festiu.

Exposició de bonsai per tots els gustos
Exposició de bonsai per tots els gustos
Enguany va ser la vintena edició i ja són deu anys que en la nostra ciutat s’organitza aquesta popular activitat. La Botiga al Carrer és converteix mica a mica en un referent comercial a Catalunya. Els visitants poden comprar els productes de la temporada vigent amb uns preus realment atractius. El públic d’arreu de Catalunya ho sap i per aquest motiu, aquesta activitat comença  a ser la marca i la imatge de tota la ciutat.

La Unió de Botiguers i Comerciants d’Igualada va ser una de les primeres associacions que va organitzar la Botiga al Carrer. L’activitat es va estendre poc a poc a algunes altres poblacions de Catalunya amb anys posteriors. No obstant això, a l’hora de comparar l’afluència de públic, l’edició igualadina no té competidors. Evidentment, la riquesa i la varietat dels productes igualadins, conjuntament amb els bons preus, són uns dels factors determinants.

D’altra banda, un dels factors determinants va ser la forta publicitat i propaganda. Les campanyes radiofòniques, anuncis, revistes especials, notes de premsa i màrqueting directe han aconseguit atraure milers de visitants de fora de la comarca. Mai s’ha invertit tant en la comunicació d’aquest esdeveniment.

Cal destacar també l’excel·lent organització i col·laboració amb l’Ajuntament d’Igualada i la Policia Local, que feia el control i la inspecció de l’activitat. Per aquest motiu, s’ha eliminat, pràcticament, la participació dels venedors ambulants i els comerços no autoritzats.

Per fi, val la pena explicar algunes anècdotes. Per exemple, gràcies al gran interès i nombrós públic, moltes botigues van optar de no tancar al migdia la parada i van continuar venent. També es van donar els casos que alguns establiments van estar venent fins a les deu del vespre. Una altra anècdota és que el líder de l’Esquerra Republicana de Catalunya, Sr. Josep-Lluís Carod-Rovira va aprofitar de visitar Igualada amb el motiu de la Botiga al Carrer. No tenim la informació si havia comprat alguna cosa.

Màgia pels més menuts
Màgia pels més menuts
L’activitat també va servir de marcar el tancament de les rebaixes d’aquesta temporada. De fet, tota la campanya va anar molt be. El temps calorós va ajudar a allargar la venda d’estocs. Es calcula que el sector d’equipament de persona va ser el que es va beneficiar més. No obstant això, es pot dir que en general, les rebaixes van tenir molt bona temporada, incrementada entre un quatre i cinc per cent en respecte a l’any anterior.


extranet associats


Igualada Comerç c/ Sant Jordi, 11   08700 Igualada   T 938051419   avís legal   contactar   Mapa Web   

 www.aladetres.com