Anar a pàgina inicial
Facebook Twitter YouTube  Issuu


ACTUALITAT IGUALADA COMERÇ NOTÍCIES LA UBIC ES COMPROMET A LIDERAR LA REGIDORIA DEL COMERÇ

LA UBIC ES COMPROMET A LIDERAR LA REGIDORIA DEL COMERÇ

Enviar un enllaç d'aquesta pàgina. Versió per imprimir.

Segons converses mantingudes amb l’Ajuntament d’Igualada, aquest s’ha compromès a crear una Àrea de Comerç i Turisme encapçalada pel sector comercial (UBIC).

La Unió de Botiguers i Comerciants d’Igualada, des de fa molt de temps lidera diferents iniciatives, activitats i accions. No obstant això, cada vegada més és veu la necessitat de trobar més complicitat, per bé de tota la ciutat, amb diferents institucions polítiques, Generalitat, Diputació, Consell Comarcal i especialment, l’Ajuntament d’Igualada. Encara que s’han fet moltes coses, el comerç pot donar molt més de si.

Els comerciants són gent emprenedora, moltes vegades autodidactes, que creuen i estimen la ciutat i la seva gent, perquè la coneixen molt bé i estan molt vinculats dins l’entramat socio-econòmic, que entre d’altres, l’integra el propi comerç de ciutat. Aquest sector és present per tota la ciutat; els barris, els mercats i pels carrers comercials...

Igualada és una ciutat viva, activa i que té davant seu, molts reptes engrescadors, alguns, en el present (potenciar i definir un model de comerç propi, conciliar les diferents realitats emprenedores les quals combinen en un mateix espai, però tenen diferents realitats urbanes...) i d’altres en un futur proper (el World Trade Center, l’Outlet, el Parc Motor o l’Aeròdrom...).

Per un comerç modern
Per un comerç modern

De fet, tant a Igualada com a la comarca, el sector comercial antigament era un complement del sector industrial. No obstant això, fa uns anys el comerç va començar a despuntar en detriment de la indústria afectada per la crisi de la globalització i deslocalització. Així, amb el pas dels anys Igualada s’ha anat convertint en una zona de serveis.

No obstant això, avui en dia es troba gairebé de tot, a tot arreu. Per tant, si volem atraure compradors a la comarca i a la ciutat, els hem d’oferir alguna cosa més que botigues. La filosofia del nostre comerç es basa no d’anar a comprar, és ANAR DE COMPRES . Volem que els visitants passin aquí el dia o el cap de setmana, visitin els museus, coneguin la gastronomia i la nostra història, en definitiva, hem de crear sinèrgies que ens serveixin per aconseguir nous públics i fidelitzar-los . És important també potenciar els establiments autòctons que ajuden a marcar una personalitat diferenciada respecte altres ciutats, per no ser clònics d’altres indrets. En una paraula, cal crear i tenir una política comercial determinada, identitària, clara i decidida, sempre oferint els millors serveis als ciutadans.

Hi ha molts aspectes del que s’hauria d’ocupar aquesta regidoria i no totes necessàriament estan relacionades amb recursos econòmics. La creació d’una política comercial (de la que s’ha parlat anteriorment), passant per la creació del Pla d’Usos, creació de les zones de l’excel·lència comercial, fins el tant popular tema d’Outlet, el Pacte Territorial o el futur Consorci, la Federació d’Associacions de la comarca de l’Anoia, la definició de les noves zones comercials, els nous espais que definiran la Ronda Sud, etc. són només algunes de les tasques de la que s’hauria d’ocupar aquesta regidoria.

És per aquests motius que la Unió de Botiguers i Comerciants d’Igualada s’ha decidit acceptar el compromís de liderar el futur del sector comercial de la ciutat d’Igualada amb el reforç de la Regidoria de Comerç .


extranet associats


Igualada Comerç c/ Sant Jordi, 11   08700 Igualada   T 938051419   avís legal   contactar   Mapa Web   

 www.aladetres.com